måndag 29 juli 2013

Det kom en inbjudan


Här kommer en inbjudan till alla Dalaliv-läsare: "Jag vill härmed bjuda in till en kort sommarutställning i min ateljé 1-4/8, då jag visar delar av sommarens "skörd". Det är motiv från hemmaplan, men också flera målningar från Ljusterö och Lagnö i spåren efter konstnärskolonin där i slutet av 1800-talet där bland annat Leksands egen Gustaf Ankarcrona deltog tillsammans med Liljefors, JAG Acke, A Engström, Zorn och Fjaestad med flera. Att måla på samma platser där dessa herrar förlustade sig har varit minst sagt spännande och jag hoppas snart kunna återvända igen. Känslan att måla där Liljefors gjorde sitt första marina motiv var...stor. Min gallerist Claes Moser har sommarhus nära den gamla kolonin så det är där jag har bott och utgått ifrån. Jättekul att koppla ihop friluftsmåleriet Leksand - Ljusterö/Lagnö igen efter så många år! Välkommen!" /Anders Ståhl

www.andersstahl.se

Fler kreativa kullor och masar hittar du på Dalaliv - www.dalaliv.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar