lördag 6 april 2013

Dagens loppisrunda


Inledde förmiddagens fyndspaning med att besöka premiäröppningen av Pingstkyrkan
i Leksands loppmarknad i Norsbro. Tyvärr var jag inte ensam där.. Det fullkomligt kryllade av folk.
Ger loppmarknaden högsta betyg - stor lokal, bra utbud och billigt! 

Bilden ovan visar återbruk à la elever på Sätergläntan.


Roliga kontraster bland LP-skivorna. 


Mina fynd uppradade framför entrén. En vacker keramikkanna, två små vaser
till vårens första blommor och en fin skrivbok - för totalt 65 kronor!


Tog en också en tur till Källans Second Hand i Siljansnäs.
Inrymd i en f d kyrka - numer ett tempel för loppisprylar...


Jag är en bokmal. Kolla in prislistan - det är verkligen prisvärt att handla begagnad litteratur.


Sista stoppet blev på Röda Korsets loppis på Åkerö, Leksand. Svart, rött och blått är mina favoritfärger i inredningen. Fann en fräsch fotpall med snurr och en liten vas för totalt 45 kronor. 

Kan inte säga annat än att jag är nöjd och glad efter dagens äventyr i föremålsdjungeln.
Blir bara lite jobbigt att motivera mina inköp för min familj... 

Fler shoppingtips hittar du på www.dalaliv.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar